Hasmer Otomotiv

Bizi Takip Edin

Hasmer Otomotiv

Şirket Profili

Hakkımızda

Şirketimiz; 1985 yılında merhum Kadir Has tarafından, Hasmer Motorlu Vasıtalar ünvanı ile Düzce'de kurulmuştur. 1994 yılında Kadir Has’ tan devir alınarak, Hasmer Otomotiv Yatırım ve Pazarlama A.Ş. ünvanını almıştır. 09.06.2010 tarihinde Ankara’ da, 04.10.2021 tarihinde ise Bursa’da, faaliyete başlayan şubelerimiz ile şirketimiz büyümeye devam etmektedir.

Daha Fazlası
Blog 22.09.2022

Mercedes-Benz ile geleceğe dönüş!

Tertemiz havayı ciğerlerimize doldurduğumuz, denizlerde tek bir plastiğe, yollarda tek bir çöpe rastlamadığımız ekolojik bir dünya hayal ediyoruz. Mercedes-EQ elektrikli otomobillerimizde karbon emisyonunu sıfıra indiriyor, geri dönüştürülmüş materyalleri kullanarak dünyadaki sürdürülebilir dönüşüme hız kesmeden katkı sağlamaya devam ediyoruz.

Mercedes-Benz ile geleceğe dönüş!

Elektrikli otomobillerle ilgili doğru bilinen yanlışlar.

The Electric Vehicle World Sales Database’in verilerine göre küresel düzeyde elektrikli binek araçların ve hafif ticari araçların satışı 2021’de 6,75 milyon adede ulaştı. Pek çok elektrikli araç şu anda yollarda ve çok daha fazlası da piyasaya çıkmak için hazırlanıyor. Ancak bazıları halen elektrikli otomobiller için geleceğin araçları tanımlamasını kullanıyor. Halbuki gelecek çoktan geldi, geçmişe uzanıyor. Herkesin çekinerek hakkında cümle kurduğu, biraz da bilinmeyene karşı hissedilen utangaçlıkla bir adım geriden takip ettiği elektrikli otomobiller ve onlarla ilgili doğru bilinen yanlışlar:

En yaygın yanlış: “Elektrikli otomobiller uzun menzilli değildir.”

Son üç yıldır mesafeler, elektrikli otomobiller için sorun olmaktan çıktı. Elektrikli araçların menzil aralığı 250 km’den 650 km’ye kadar çıkabiliyor. Örneğin EQS ile hiç durmadan İstanbul’dan İzmir’e gitmek isterseniz, tam şarjlı bataryası ile 649 km’ye kadar yol gidebilirsiniz.

Yanlış bilgi: "Elektrikli otomobiller, hız yapamaz."

Aslında elektrikli araçlar genel olarak benzinli araçlardan hızlıdır. Bunun sebebi elektrik motorunun o an kullanılabilir durumda olan torkun hepsini anında üretmesidir. Bu sayede gaz pedalına bastığınız anda elektrikli otomobilin performansını hissedersiniz. Örnek vermek gerekirse; Mercedes-AMG EQE 53 4MATIC+,  0-100 km’yi yaklaşık 3.5 saniyede yapıyor.

Yanlış bilgi: “Elektrikli otomobiller güvenli değildir."

Benzinli ve dizel araçların aksine elektrikli otomobiller için çarpışma testi yapılmadığı söylentisi artık mazide kaldı. Günümüzde elektrikli modeller de tüm güvenlik testlerini başarıyla geçiyor. Örneğin Mercedes Benz’in tamamen elektrikli ilk modeli olan EQC, otomobil güvenlik testleri konusunda uzman bir firma olan Euro NCAP testlerini 2020 yılında %96 oranında rekor başarıyla tamamlamıştır.

Yanlış bilgi: "Elektrikli otomobiller aslında dolaylı yoldan çevreye daha çok zarar verir.”

Elektrikli otomobilin aslında dizel bir otomobilden daha yüksek CO2 emisyonuna sahip olduğu yanlıştır. Elektrikli araçların çalışabilmesi için elektrik santrallerinde daha çok elektrik üretildiği ve bunun çevre kirliliğine yol açtığı söylentisiyse çoktan çürütüldü. İngiliz araştırma kuruluşu Ember’in bir çalışmasına göre Türkiye’de güneş ve rüzgâr enerjisi santrallerinin yatırım maliyetlerinin, sırasıyla yüzde 50 ve 32 oranında düşüşü ve ithal kömür fiyatlarının artışı, kömür santrali yerine bu yenilenebilir enerji tesislerini kurmayı daha kârlı hale getirdi. Bu da karbon ayak izi maliyeti açısından ve hayalini kurduğumuz ekolojik dünya için oldukça sevindirici bir haber.

Yanlış bilgi: "Elektrikli otomobillerin bakım ve onarım maliyetleri çok yüksek."

Elektrikli araçlar periyodik yağ ve parça değişimi gerektirmediği için bakım ve onarım masrafları da içten yanmalı motorlu araçlara göre çok daha hesaplı olur.

Yanlış bilgi: "Elektrikli şarj istasyonlarının sayısı yetersiz, yolda kalabilirsiniz."

Boğaziçi Üniversitesinin gerçekleştirdiği Türkiye Ulaştırma Sektöründeki Elektrikli Araçların İklim Değişikliği ve Elektrik Talebi Etkileri Projeksiyonu’nda bu yıl, şarj istasyonlarının sayısının 15 bine ulaşacağı söyleniyor. Ülkemizde bugün iki elektrikli otomobil başına bir şarj ünitesi düşüyor. 81 ilimizin 65’inde şarj istasyonları mevcut. Özellikle büyük şehirlerde şarj istasyonu bulamama şansınız yok.

Yanlış bilgi: "Elektrikli otomobillerin batarya ömürleri kısa olur."

Elektrikli otomobilde kullanılan lityum tabanlı pil türevi, evimizdeki elektrikli cihazlardaki pille benzer olduğu için böyle bir yanılgı ortaya çıkmıştır. Gerçekte elektrikli otomobilde kullanılan pilin ömrü bitmez, sadece verimliliği düşer. Bahsettiğimiz düşüş ancak sekiz yılın sonunda olsa olsa yüzde 20’lik bir kayıptır. Günümüzde 1 milyon km’yi deviren birçok elektrikli otomobil modeli halen trafiktedir.

Yanlış bilgi: “Elektrikli otomobillerin çekişi azdır.

Elektrikli otomobilin yokuş çıkamadığı, dört kişi binilirse çekiş gücünün azalacağı tamamen yanlış bir bilgidir. İstanbul gibi inişli çıkışlı bir şehirde, isterseniz aracın içinde dört ya da sadece bir kişi olun, araç sorunsuz tırmanacaktır. Çünkü elektrikli otomobil talep edilen gücü hemen yerine getirecek seviyede yüksek torka sahiptir. Örneğin EQA, atletik performansını elektrikli tahrik aksamına borçludur. Dört tekerlekten çekiş sistemi 4MATIC'e sahip modellerde, arka aksa ikinci bir elektrikli tahrik aksamı eklenir. Kademesiz güç dağılımı sportif sürüş tarzında ve asfaltsız yollarda çekişi iyileştirir.

Dünya büyük bir dönüşüm sürecinde. Pek yakında çalışanlar, otomobillerin iskeletine benzin depolarını ve motorları takmak yerine bataryaları yerleştirecekler.  Yüzyılın ortasına gelindiğinde de eğer hâlâ varsa, fosil yakıtlı arabaların çok azı üretiliyor olacak. 2030 yılında yollarda tek bir içten yanmalı motorla giden otomobil görmezsek şaşırtıcı olur mu?

Blog

60 yıllık bir ikon: Grand Mercedes

Mercedes-Benz klasikleri eşsiz eserlerdir. Şıklığı, zarafeti ve teknolojik üstünlüğüyle tanınan bu otomobiller, zamana meydan okuyarak bugün bile hayr...

Detaylar
Blog

Mercedes-Benz x Dolby Atmos: Lüksün Sesli Yolculuğu

Lüks otomobil denince akla gelen ilk markalardan biri olan Mercedes-Benz, sürekli olarak sürüş deneyimini bir üst seviyeye taşımak için teknolojik yen...

Detaylar
Blog

Tamamen ikonik, tamamen benzersiz. | Mercedes-Benz Müzesi

UNStudio tarafından tasarlanan Mercedes-Benz Müzesi, Stuttgart’taki Mercedes-Benz fabrikasının yanında yer almaktadır. ...

Detaylar
Blog

Üstün Zarafet | Mercedes-Benz Maybach Tasarımı

Duyusal yüzeyler ve krom süslemelerle, efsaneleşen Maybach tasarımı....

Detaylar
Blog

Mercedes-Benz'in Tarihi

Otomobil denildiği vakit akla ilk gelen markalardan biri hiç kuşkusuz Mercedes-Benz’dir. Alman otomotiv devlerinden olan, tüm dünyadaki otomobil tutku...

Detaylar